Mjesečni arhivi: listopad 2020.

IMG-20201011-WA0002

Foodie Blog – hrana kao uspomena

Rijetke su stvari koje nas povezuju s uspomenama kao hrana. Svatko od nas sjeća se bakine ili mamine kuhinje, okusa breskvi na plaži, ili neke posebne hrane na putovanjima… U ovu jesen tako ulazimo ugrijani hranom, mirisima, ali i uspomenama.

Od Brankine bake i fine juhe koja grije tijelo i dušu, preko Pečene kokice u snijegu i zimskih praznike Klarine obitelji, do prefine pite s jabukama iz Teinog vrta.

Nadamo se da će ovi divni recepti razbuditi sva osjetila i pozitivne slike ovog vikenda!

 GUSTA JUHA IZ BAKINE KUHINJE

IMG-20201011-WA0000

“Jesen mi uvijek budi nostalgiju za obrocima iz kuhinje moje bake, onako kada svi sjednemo i trgamo komadiće toplog kruha koji je maloprije izvađen iz pećnice, uz veliki lonac… Gledajući ove divno obojene plodove jeseni, na radnoj plohi moje kuhinje, a u mislima mi veliki lonac mirisnog variva na rubu bakinog štednjaka, spontano je nastalo ovo varivo koje grije dušu i tijelo. U spomen bakinog variva je i svežanj peršin lista kako ga je ona vezala za juhe.

Sastojci:  3 vrhom pune žlice crvene leće namočene pola sata u toplu vodu, 2-3 srednje mrkve izrezane na kolutiće, komad celerovog korijena narezano na sitne  kockice, 1 šalica batata izrezano na krupnije kockice, 1 šalica muškatne tikve ( krupnije kockice kao batat), 1/2 žličice soli, 1/4 žličice kurkume, 1/4 žličice bosiljka sušenog,  svežanj svježeg lista peršina  (…začini po želji) , 2 žlice maslinovog ulja, malo papra, 2 litre vode, 1/2 šalice tjestenine (kod mene domaća ribana kašica)

Priprema:

U veći lonac u 1 dcl vode, soli i 2 žlice maslinovog ulja pirjaj mrkvu i celer oko 10 min, u to dodaj batat i tikvu te pirjaj još 10 min. Dodaj ostale začine. Ubaci još 1 litru vode i kada zakipi dodaj ocijeđenu crvenu leću i ribanu kašicu, smanji vatru te dodati ostatak vode. Ostavi kuhati, lagano, oko 10 min, te u zadnje 3 min još ubaci svežanj peršina. Prije serviranja ostavi da odmori barem pola sata jer tjestenina lijepo nabubri i sve se poveže. U fazi kada je sve unutra ne miješaj nego protresati lonac da se ne mrve sastojci .

Serviraj toplo, sa šnitom dobrog domaćeg kruha, za potpuni ugođaj.”

KOKICA U SNIJEGU NA PIREU S KARFIOLOM I ALFA ALFA KLICAMA

IMG_20201015_192453

“U našoj kući svaki dan se je kuhano. Hranu koju nismo voljela, sestra i ja,  roditelji su zamaskirali i nalazili načina da se sve pojede, od miskanja do naziva koji su samo nama doma bili poznati: tjestenina nonini zubi za ručak, meso cik cak,  ili današnja Kokica u snijegu. Ti nazivi i danas se koriste s novim generacijama mojih nećaka… a važnost hrane i kuhanih obroka i dalje je ista, snažna i okrepljujuća.

Sastojci: pile od 1,5 do 2kg, 1 velika žlica senfa Dijon, 1 velika žlica kiselog vrhnja (kasnije testirano odlično i s Mascarponeom), sol i svježe mljeveni papar, 1 glavica luka srebrenca.

Za pire: 1 veća glavica karfiola, 1 velika žlica maslaca, sol, jamajski papar, malo soja ili zobenog mlijeka.

Priprema: kokicu dobro operi, osuši i utrljaj začine (izvana i iznutra), namaži detaljno senfom, pa onda vrhnjem. Malo zareži batke i prsa da toplina uđe unutra i umaci poboljšaju okus. Na lim stavi papir za pečenje, pa smjesti pile. Oko pileta ubaci nasjeckani luk, režanj- dva češnjaka. Ubaci u zagrijanu pećnicu, na 220 stupnjeva, 25 min. Senf i vrhnje možda će iscuriti na dno lima, no žlicom se može preliti ponovo po piletu. Nakon toga smanji temperaturu, na 180 stupnjeva i neka se peče još 30 do 45, ovisno o veličini pileta.

Pred kraj, 20min pečenja pileta, u kipuću vodu dodaj očišćeni karfiol, poklopi (neki ljudi ne vole miris dok se kuha). Kad omekša, ocijedi, dodaj maslac, začine i mlijeka da dobiješ fini gusti pire drobilicom za krumpir, ili štapnim mikserom.

Na tanjur postavi 2 velike žlice pirea, položi pečenju piletinu, prelij s malo maslinovog ulja, te dodatno začini paprom i ukrasi alfa alfa klicama. (Klice alfa alfa ubrajaju se u superhranu, dobar su izvor dijetalnih vlakna, sadrže kompleks vitamina B i vitamin K, nisko su kalorične), a jačaju imunitet.

Ovaj recept sličan je onome iz restorana Vinodol, hvala im za podsjetnik na Kokicu u snijegu. “

JESENSKA PITA S JABUKAMA I LJEŠNJACIMA

IMG_20201011_135848

“Stigla nam je jesen koja sa sobom donosi i šarenilo jabuka. Ukoliko ih ne voliš svježe ili ti jednostavno ne odgovaraju, probaj ih u obliku ovog recepta. Jabuke ne zahtjevaju dodavanje puno šećera stoga se mogu pronaći češće na meniju. Pita sa lješnjacima jednostavna je za napraviti, nutritivno vrijedna, može poslužiti kao doručak, međuobrok ili desert.

Sastojci: 1 šalica mljevenih lješnjaka (možeš ih samljeti u mlincu za kavu), 1 i pol šalica pšeničnog brašna, 1 šalica brašna po izboru (može pirovo, zobeno, integralno pšenično), 150 g maslaca, 3 žlice šećera (može kokosov, nerafinirani od trske, od breze…), prstohvat soli, 3-4 žlice hladne vode ili mlijeka

Sve suhe sastojke pomiješaj, izmrvi hladan maslac i miješaj dok ne dobiješ kompaktnu smjesu. Po potrebi dodaj još brašna. Zamotaj u foliju i ostavi u hladnjaku barem 1 sat.

Za punjenje: 4-5 većih jabuka, nareži po želji na kockice ili naribaj, cimet, vanilija, rum šećer (po želji), tapioka brašno 1 puna žlica, limun poprskati,  2 žlice šećera (za one koji vole slađe), mljeveni lješnjaci 2 šake za posipati po tijestu.

Postupak:

Razvaljaj polovicu tijesta i položi u pleh na papir za pečenje. Na to ubaci sloj lješnjaka pomiješanih sa šećerom ili bez. Zatim dodaj jabuke sa začinima, te nakon toga ide drugi sloj tijesta koji razvaljaš i narežeš na trakice, listiće… Sve peci na 180 stupnjeva oko  40 min.”

DOBAR TEK SVIMA, javite svoje utiske i omiljene recepte ove jeseni.

Branka, Tea i Klara

Basic moves 2 blog

Basic Moves 2

Tim Mofit  trenera pripremio je za tebe drugu po redu Basic Moves radionicu s ciljem poboljšanja osnovnih znanja o izvođenju vježbi.

U Mofitu 17.10. imaš priliku naučiti i usavršiti vježbe za gornji i donji dio tijela, kako bi ostvarenje tvojih fitness ciljeva bilo jednostavnije i brže.

Tijekom 1.5h na radionici ćeš naučiti kako:

  • izvesti Čučanj (trener Nikola)

Sjajna vježba za razvoj mišića nogu i povećanje snage

Usvajanjem pravilne tehnike i dobre aktivacije mišića će ti omogućiti da povećaš opterećenje s kojim vježbaš i time povećaš kako svoju kalorijsku potrošnju tako i lakše dođeš do razvoja mišićne mase.

  • pravilno postaviti i aktivirati svoj ¨core¨ (trenerica Branka)

Temelj svih vježbi je ¨core”, ova radionica će ti dati ideje za pravilno oblikovanje tvojih trbušnjaka.

Također ćeš naučiti kako snažan core i njegova pravilna aktivacija može pomoći u prevenciji problema sa leđima i lošeg držanja.

  • izvesti veslanje u pretklonu i rameni potisak (trener Slaven)

Osnovne vježbe za razvoj snage gornjeg dijela tijela.

U ovoj ćeš radionici naučiti kako pravilno postaviti poziciju tijela te kako kvalitetno aktivirati mišiće da stvore dobar podražaj za oblikovanje snažnog i lijepog torza.

Za radionicu pripremi sportsku opremu, jer ćeš osim osnova teorije proći i praktični dio kako bi mogao/la dobiti feedback i time poboljšati svoju tehniku i ukomponirati vježbe u svoj trening.

Na kraju radionice, imati ćeš priliku rezervirati termin sa trenerom za sva pitanja koja te zanimaju (obavezno se prijaviti za konzultacije prije početka radionice).

Mofit tim je za tebe pripremio snack-ove i piće za druženje na kraju radionice.

Cijena radionice: 70kn

Početak: 17.10. u 13h

Prijavi se:  https://docs.google.com/forms/d/12ztIZJCFF9po3acu9iBa_tfa2eyzHdqmAvxGmHT66xM/edit

Lokacija: Mofit fitness centar, Zorkovačka 6.

Rezervacije:

  • osobno na recepciji kluba
  • na broj tel.: 01/3012-152
  • preko mail adrese info@mofit.hr

Mofit tim te očekuje.