Mjesečni arhivi: listopad 2020.

IMG_20201025_154129

Foodie blog – kraljica buča za najstrašniju noć u godini

Buča kraljica jeseni, buča kao simbol Halloween-a, buča kao glavna tema IG feed-a, buča u svakom FB storyju …

Buča, tikva, bundeva, hokaido,… pa neka buča bude i na našim tanjurima!

Trenerice Branka, Tea i Klara za ovaj nastrašniji vikend pripremile su cijeli menu s bučom!

Jela se mogu konzumirati odvojeno, ali i zajedno.

Ako si ljubitelj/ica tijesta, slana varijanta rustikalne galette s muškatnom bučom i blagim kozjim sirom divno je predjelo ili večera uz bogatu salatu. Tjestenina s umakom od buče i aromatičnim slanutkom prekrasan je nastavak za nedjeljni ručak. A tek svilenkasti ganashe s čokoladom i bundevinom pitom zaključak je obroka kojeg svatko želi!

Galette s muškatnom bučom i kozjim sirom

IMG-20201025-WA0004

Za tijesto: 250 g brašna (150 g integralnog pšeničnog, 100 g zobenog), 140 g maslaca (sobne temperature), 3 jaja, 1 mala žličica timjana, 2 čaše buče (muškatna) ili jedna manja buča, 2 žlice ulja, 2 stapke poriluka ili 2 glavice luka (poriluk je slatkastiji), 1 žlica aceta balsamica, 150 g sira.

Tijesto: izradi rukama brašno, malo soli i maslac dok tijesto ne postane mrvičasto kao parmezan. Odvojeno istuci 2 žutanjka i 1 jaje, dodaj 2 žlice hladne vode, usitnjeni timjan i ubaci u brašano, miješaj dok ne postane kompaktno tijesto. Možda će trebati dodati još malo brašna da se spoji. Formiraj u disk, 2-3 cm visok, stavi u posudu i posipaj brašnom, te pokrij prozirnom folijom. Neka odleži u frižider barem 1h.

Punjenje: Za to vrijeme, zagrij pećnicu na 200 stupnjeva, te na lim stavi papir za pečenje i buču (opranu, narezanu na kockice, bez koštica, začinjenu s maslinovim uljem, te začinima (krupna sol, kajenski papar). Peče se 20 do 30min dok ne dobije lijepu zlatnu boju. Neka odstoji i ohladi se.

Poriluk (stapku zareži po dužini i isperi prljavštinu i zemlju), nasjeckaj na tanke krugove i dinstaj u tavi na 2 žlice maslinovog ulja, 15-20min dok ne omekša i dobije lijepu zlatnu boju. Neka se ohladi.

Kad je tijesto spremno, razvaljalj ga na kuhinjskoj plohi prethodno pobrašnjenoj. Formiraj krug i postavi ga na papir za pečenje. Vanjski dio kruga, oko 3-4cm ostavi prazno, a središte kruga, namaži s maslinovim uljem (1 žlica), pa postavi pečeni poriluk i buču, te na kraju pobacaj komadiće sira. Začini s 1-2 žlice aceta i bučinim sjemenkama. Kad sve posložiš, prebaci vanjski dio tijesta i zatvori. Lagano pritisni da se ne otvara, ne mora biti uredno, premaži vanjski dio tijesta s žutanjkom. Ubaci u vruću pećnicu na 200 stupnjeva, 30 do 35 minuta.

Galette možeš servirati uz bogatu salatu (rikola, sjemenke šipka, malo oraha i kruška). Tako će biti odlična večera.

Za glavni obrok, trenerica Branka predlaže brzi, slastan, hranjiv, jeftin, veganski obrok s – naravno, glavnom zvijezdom ovog bloga – bučom!

Tjestenina s umakom od buče i aromatičnim slanutkom

20201023_134720

Umak: 3 srednje mrkve, komad celerovog korijena (veličine kao 1 mrkva), 600 g buče na kockice, 3 žlice maslinovog ulja, 2 dcl vode za pirjanje + 2 dcl vode u toku kuhanja, 1/2 žličice himalajske soli (može i obične), prstohvat muškatnog oraščića, malo mljevenog (bijelog ili crvenog papra), 1/4 žličice kurkume, dobar prstohvat mljevenog kardamoma, 1 žličica tapioca brašna (gustina ili rižinog brašna).

Postupak: na ulju pirjaj mrkvu i celer prethodno usitnjene u “sjeckalici” ili ih izribaj na ribež. Dodaj sol, pa vodu i pirjaj 10 min. Ubaci buču izrezanu na kockice, začine, te vodu i pirjaj još 10 min. Protresi posudu povremeno. Kada buča omekša, odvoji 3-4 žlice kockice buče u zdjelicu i ostatak zdrobi s vilicom. Vrati izvađene komadiće natrag u lonac kako bi umak imao i malo većih komadića buče. U lončiću, spoji malo vode i 1 žličicu tapioca brašna, dobro promiješaj, te ulij u lonac. Sve pusti da zakuha i makni sa vatre.

Pikantni slanutak – koristi 1 limenku ocijeđenog slanutka (najčešće 400 g) – možeš ga prethodne večeri namočiti, te drugi dan skuhati u malo vode, sa začinima i trakicom kombu alge (2-3cm, kako ne bi napuhavao), dodaj razne začine (npr. sol, kurkuma, kardamam, papar, bosiljak, majčina dušica).

Postupak: začine ubaci u zdjelu, slanutak dobro ocijedi i staviti u zdjelu sa začinima. Protresi ili umiješaj rukama kako bi se začini utrljali u slanutak. Ugrij pećnicu na 250 stupnjeva, na lim stavi papir za pečenje, te rasporedi slanutak sa začinima. Peci na 220 stupnjeva, oko 25-30 min dok ne postane hrskav. Za vrijeme pečenja nekoliko puta protresi lim da se jednako peče sa svih strana.

Serviranje: skuhaj tjesteninu po želji (kod mene šurlice bez jaja), obično oko 100 gr sušene tjestenine po osobi. Tjesteninu stavi na tanjur, te prelij s 2-3 žlice umaka, po tome posipaj žlicu slanutka, te preliti s malo maslinovog ulja (ili bučinog!)

Kolači su fini, ali oni čokoladni imaju posebnu draž, zar ne? Tea, predstavalja svoju veziju čokoladne pite s bundevom!

Pita s bundevom i čokoladnim ganache

IMG_20201014_164651

Tijesto: 1 šalica brašna po izboru, 1/2 šalice demerara šećera, 1/2 šalice kakao praha, 1 žličica pumpkin spice začina (cimet, đumbir…), 1/2 žličice soli, 1/2 šalice otopljenog maslaca, po potrebi hladne vode. Sve spoji zajedno.

Krema: oko 300 g pirea bundeve (bundevu hokaido ili muškatnu ispeci u pećnici na 200°C, 15-ak minuta, ohladi i usitni u pire), 2 jaja,1/2 šalice šećera, cimet po želji ili pumpkin spice začini, 1/2 žličice soli, 1 šalica slatkog vrhnja

Ganache: tamna čokolada 100 g, slatko vrhnje 150-200 ml

Na vodenoj kupelji (pari) otopi čokoladu i slatko vrhnje. Omjer čokolade i slatkog vrhnja ovise o izboru, za blaži ganache stavi malo više vrhnja.

Peci tijesto 10 tak minuta na 200°C, zatim ulij kremu i peci još 20-30 minuta na 180°C. Kad se kolač ohladi, prelij preko čokoladni ganache. Neka se ohladi i čokolada stisne prije seviranja!

Ekipa, ovo je buča i na vašim tanjurima! Čuvajte se ove najstrašnije noći u godini!

Naša preporuka je da buču koristite i ostale dane, ne samo danas!

IMG-20201011-WA0002

Foodie Blog – hrana kao uspomena

Rijetke su stvari koje nas povezuju s uspomenama kao hrana. Svatko od nas sjeća se bakine ili mamine kuhinje, okusa breskvi na plaži, ili neke posebne hrane na putovanjima… U ovu jesen tako ulazimo ugrijani hranom, mirisima, ali i uspomenama.

Od Brankine bake i fine juhe koja grije tijelo i dušu, preko Pečene kokice u snijegu i zimskih praznike Klarine obitelji, do prefine pite s jabukama iz Teinog vrta.

Nadamo se da će ovi divni recepti razbuditi sva osjetila i pozitivne slike ovog vikenda!

 GUSTA JUHA IZ BAKINE KUHINJE

IMG-20201011-WA0000

“Jesen mi uvijek budi nostalgiju za obrocima iz kuhinje moje bake, onako kada svi sjednemo i trgamo komadiće toplog kruha koji je maloprije izvađen iz pećnice, uz veliki lonac… Gledajući ove divno obojene plodove jeseni, na radnoj plohi moje kuhinje, a u mislima mi veliki lonac mirisnog variva na rubu bakinog štednjaka, spontano je nastalo ovo varivo koje grije dušu i tijelo. U spomen bakinog variva je i svežanj peršin lista kako ga je ona vezala za juhe.

Sastojci:  3 vrhom pune žlice crvene leće namočene pola sata u toplu vodu, 2-3 srednje mrkve izrezane na kolutiće, komad celerovog korijena narezano na sitne  kockice, 1 šalica batata izrezano na krupnije kockice, 1 šalica muškatne tikve ( krupnije kockice kao batat), 1/2 žličice soli, 1/4 žličice kurkume, 1/4 žličice bosiljka sušenog,  svežanj svježeg lista peršina  (…začini po želji) , 2 žlice maslinovog ulja, malo papra, 2 litre vode, 1/2 šalice tjestenine (kod mene domaća ribana kašica)

Priprema:

U veći lonac u 1 dcl vode, soli i 2 žlice maslinovog ulja pirjaj mrkvu i celer oko 10 min, u to dodaj batat i tikvu te pirjaj još 10 min. Dodaj ostale začine. Ubaci još 1 litru vode i kada zakipi dodaj ocijeđenu crvenu leću i ribanu kašicu, smanji vatru te dodati ostatak vode. Ostavi kuhati, lagano, oko 10 min, te u zadnje 3 min još ubaci svežanj peršina. Prije serviranja ostavi da odmori barem pola sata jer tjestenina lijepo nabubri i sve se poveže. U fazi kada je sve unutra ne miješaj nego protresati lonac da se ne mrve sastojci .

Serviraj toplo, sa šnitom dobrog domaćeg kruha, za potpuni ugođaj.”

KOKICA U SNIJEGU NA PIREU S KARFIOLOM I ALFA ALFA KLICAMA

IMG_20201015_192453

“U našoj kući svaki dan se je kuhano. Hranu koju nismo voljela, sestra i ja,  roditelji su zamaskirali i nalazili načina da se sve pojede, od miskanja do naziva koji su samo nama doma bili poznati: tjestenina nonini zubi za ručak, meso cik cak,  ili današnja Kokica u snijegu. Ti nazivi i danas se koriste s novim generacijama mojih nećaka… a važnost hrane i kuhanih obroka i dalje je ista, snažna i okrepljujuća.

Sastojci: pile od 1,5 do 2kg, 1 velika žlica senfa Dijon, 1 velika žlica kiselog vrhnja (kasnije testirano odlično i s Mascarponeom), sol i svježe mljeveni papar, 1 glavica luka srebrenca.

Za pire: 1 veća glavica karfiola, 1 velika žlica maslaca, sol, jamajski papar, malo soja ili zobenog mlijeka.

Priprema: kokicu dobro operi, osuši i utrljaj začine (izvana i iznutra), namaži detaljno senfom, pa onda vrhnjem. Malo zareži batke i prsa da toplina uđe unutra i umaci poboljšaju okus. Na lim stavi papir za pečenje, pa smjesti pile. Oko pileta ubaci nasjeckani luk, režanj- dva češnjaka. Ubaci u zagrijanu pećnicu, na 220 stupnjeva, 25 min. Senf i vrhnje možda će iscuriti na dno lima, no žlicom se može preliti ponovo po piletu. Nakon toga smanji temperaturu, na 180 stupnjeva i neka se peče još 30 do 45, ovisno o veličini pileta.

Pred kraj, 20min pečenja pileta, u kipuću vodu dodaj očišćeni karfiol, poklopi (neki ljudi ne vole miris dok se kuha). Kad omekša, ocijedi, dodaj maslac, začine i mlijeka da dobiješ fini gusti pire drobilicom za krumpir, ili štapnim mikserom.

Na tanjur postavi 2 velike žlice pirea, položi pečenju piletinu, prelij s malo maslinovog ulja, te dodatno začini paprom i ukrasi alfa alfa klicama. (Klice alfa alfa ubrajaju se u superhranu, dobar su izvor dijetalnih vlakna, sadrže kompleks vitamina B i vitamin K, nisko su kalorične), a jačaju imunitet.

Ovaj recept sličan je onome iz restorana Vinodol, hvala im za podsjetnik na Kokicu u snijegu. “

JESENSKA PITA S JABUKAMA I LJEŠNJACIMA

IMG_20201011_135848

“Stigla nam je jesen koja sa sobom donosi i šarenilo jabuka. Ukoliko ih ne voliš svježe ili ti jednostavno ne odgovaraju, probaj ih u obliku ovog recepta. Jabuke ne zahtjevaju dodavanje puno šećera stoga se mogu pronaći češće na meniju. Pita sa lješnjacima jednostavna je za napraviti, nutritivno vrijedna, može poslužiti kao doručak, međuobrok ili desert.

Sastojci: 1 šalica mljevenih lješnjaka (možeš ih samljeti u mlincu za kavu), 1 i pol šalica pšeničnog brašna, 1 šalica brašna po izboru (može pirovo, zobeno, integralno pšenično), 150 g maslaca, 3 žlice šećera (može kokosov, nerafinirani od trske, od breze…), prstohvat soli, 3-4 žlice hladne vode ili mlijeka

Sve suhe sastojke pomiješaj, izmrvi hladan maslac i miješaj dok ne dobiješ kompaktnu smjesu. Po potrebi dodaj još brašna. Zamotaj u foliju i ostavi u hladnjaku barem 1 sat.

Za punjenje: 4-5 većih jabuka, nareži po želji na kockice ili naribaj, cimet, vanilija, rum šećer (po želji), tapioka brašno 1 puna žlica, limun poprskati,  2 žlice šećera (za one koji vole slađe), mljeveni lješnjaci 2 šake za posipati po tijestu.

Postupak:

Razvaljaj polovicu tijesta i položi u pleh na papir za pečenje. Na to ubaci sloj lješnjaka pomiješanih sa šećerom ili bez. Zatim dodaj jabuke sa začinima, te nakon toga ide drugi sloj tijesta koji razvaljaš i narežeš na trakice, listiće… Sve peci na 180 stupnjeva oko  40 min.”

DOBAR TEK SVIMA, javite svoje utiske i omiljene recepte ove jeseni.

Branka, Tea i Klara

Basic moves 2 blog

Basic Moves 2

Tim Mofit  trenera pripremio je za tebe drugu po redu Basic Moves radionicu s ciljem poboljšanja osnovnih znanja o izvođenju vježbi.

U Mofitu 17.10. imaš priliku naučiti i usavršiti vježbe za gornji i donji dio tijela, kako bi ostvarenje tvojih fitness ciljeva bilo jednostavnije i brže.

Tijekom 1.5h na radionici ćeš naučiti kako:

  • izvesti Čučanj (trener Nikola)

Sjajna vježba za razvoj mišića nogu i povećanje snage

Usvajanjem pravilne tehnike i dobre aktivacije mišića će ti omogućiti da povećaš opterećenje s kojim vježbaš i time povećaš kako svoju kalorijsku potrošnju tako i lakše dođeš do razvoja mišićne mase.

  • pravilno postaviti i aktivirati svoj ¨core¨ (trenerica Branka)

Temelj svih vježbi je ¨core”, ova radionica će ti dati ideje za pravilno oblikovanje tvojih trbušnjaka.

Također ćeš naučiti kako snažan core i njegova pravilna aktivacija može pomoći u prevenciji problema sa leđima i lošeg držanja.

  • izvesti veslanje u pretklonu i rameni potisak (trener Slaven)

Osnovne vježbe za razvoj snage gornjeg dijela tijela.

U ovoj ćeš radionici naučiti kako pravilno postaviti poziciju tijela te kako kvalitetno aktivirati mišiće da stvore dobar podražaj za oblikovanje snažnog i lijepog torza.

Za radionicu pripremi sportsku opremu, jer ćeš osim osnova teorije proći i praktični dio kako bi mogao/la dobiti feedback i time poboljšati svoju tehniku i ukomponirati vježbe u svoj trening.

Na kraju radionice, imati ćeš priliku rezervirati termin sa trenerom za sva pitanja koja te zanimaju (obavezno se prijaviti za konzultacije prije početka radionice).

Mofit tim je za tebe pripremio snack-ove i piće za druženje na kraju radionice.

Cijena radionice: 70kn

Početak: 17.10. u 13h

Prijavi se:  https://docs.google.com/forms/d/12ztIZJCFF9po3acu9iBa_tfa2eyzHdqmAvxGmHT66xM/edit

Lokacija: Mofit fitness centar, Zorkovačka 6.

Rezervacije:

  • osobno na recepciji kluba
  • na broj tel.: 01/3012-152
  • preko mail adrese info@mofit.hr

Mofit tim te očekuje.